tisdag 21 augusti 2012

Formex


Denna höst kom vi äntligen iväg till Formex! Jag har velat åka många gånger men det har aldrig passat. I år sammanföll det med dotterns skolstart så hon skulle skjutsas upp till Stockholm och installera sig i sitt lilla "torp"



Här kunde vi lätt spendera hela dagen!


Vi gick runt och samlade intryck och inspiration.





 Det är likadant varje höst och lite nystart över tillvaron.



Efter att ha vistats utomhus kryper man in och finner en önskan om förändring


En längtan efter andra färger..........




En värmande och ombonad tillvaro


 
Massor av kuddar och täcken till en som fryser och egentligen föredrar sommarens ljus och värme. Men varje årstid har sin charm och i källaren står sommarens loppis och auktionsfynd i väntan på att bli iordningställda. En del planlösa inköp som tids nog kommer att hitta en plats hoppas jag.
Som det där bordet jag aldrig vetat att jag längtat efter. Med sina bulliga, runda ben på små hjul som jag helt plötsligt kände att det måste jag ha!
Eller den slitna pinnsoffan som jag köpte för att det var så fint med de smala pinnarna i armstödet. När jag lyfte på locket i soffan låg där stora gamla kuddvar som fått följa med på köpet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar